ingen ska få ändra på dig!

Det finns gånger i livet man bara vill ge upp. Man har ingen lust att kämpa längre. Livet har sina med och motgångar, och kommer alltid ha. Man får acceptera det helt enkelt. Hur hårt och jobbigt det än är så måste man iallafall kunna försöka se mot ljuset. Bara för att du mår dåligt just nu, betyder inte det att du kommer att må så hela livet. Du kan känna att du har gett upp, men innerst inne vet du att du kommer klara det. För du är stark! Det fanns en tid i mitt liv då jag kände att hela världen rasade samman över mig. Ingenting funkade. Jag tappade matlusten och gick ner jätte mycket i vikt. Alla mina vänner som jag verkligen litade på vände sig plötsligt i mot mig. Jag förstod ingenting och plötsligt stod jag där nästan helt ensam. Hur svårt än livet blir så måste man fortsätta kämpa! Allt kan inte alltid vara lätt. Jag kämpade på för dom jag älskade och för dom som brydde sig om mig. Man måste försöka komma ihåg att det faktiskt finns folk som bryr sig om en även fast man känner sig helt meningslös och ensam. Det finns folk som man inte ser som verkligen försöker hjälpa.

Till er som inte vågar vara er själv.
Ta modet nu för DU lever bara en gång. Visa alla andra vem du är. Dom ska acceptera dig för att du är du och ingen annan. Du gör ditt bästa och dom sitt. Ingen kan tala om för dig hur du ska vara för det är din kropp & din hjärna och du har all makt över dig själv. Våga sticka ut, våga säga ifrån, våga vara dig själv. Livet är för kort för att lotsas vara någon annan. Gör det du gillar, fall inte för grupptrycket. Det kommer nya möljigheter varje dag, men när livet sen är slut så finns dom inte längre. Så passa på nu. Höj huvudet högt och visa alla andra att du är stark och du tar ingen skit från någon! Just be you.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack sofia, jag är en av dom som har velat gett upp.

2009-04-18 @ 10:45:10
Postat av: erika

det e de att jag inte e stark längre årkar inte mer allt som har hänt och allt som händer nu får mig bara att mås piss ligger bara och gråter hela tiden årkar inte längre

2009-04-18 @ 21:09:42
URL: http://llilliss.blogg.se/
Postat av: M

Bra skrivet.

2009-04-19 @ 22:19:23
URL: http://mimmisofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0