kärlek..



Kärlek kan vara många olika saker och man kan älska på många olika sätt. T.ex som att man kan älska en vän och en pojkvän/flickvän på olika sätt. En vän älskar man mer på ett vänskapligt sätt och en pojkvän/flickvän på ett kärleksfullt sätt. Man kan älska sin farmor, sin bil eller sin barbie. Det finns olika sorters kärlek. 
Man älskar oftast den/det man håller närmast hjärtat.
När man älskar en annan människa mår man bra av den personen. Man tänker på den och bryr sig om den människan. Man mår bra av den personens närhet och känner oftast att man kan vara sig själv. Trygghet, känner man oftast då man kan lita på personen. En relation bygger upp på respekt och tillit. För att kunna jobba på ett förhållande krävs repspekt och framförallt att man kan lita på personen. Ett förhållande kräver också tid. Du ska ta en dag i taget och se vart det leder. Se om just den här personen är bra för dig.
I ett förhållande handlar det om två människor. Det finns två hjärtan, två hjärnor och två olika viljor. Din vilja är lika viktig som hans/hons vilja. Ditt hjärta är lika viktigt som hans/hons. Det måste vara bra för båda. När du har en relation med någon annan så måste saker passa båda två. Bara för att en sak är bra för dig betyder inte det att det är bra för din partner. Så fråga han/hon vad de tycker och hur de känner omkring olika situationer. Känner du dig obekväm i en situation så säg det. Håll det inte inne för då blir det tillslut en vana, en dålig vana.
Kärlek är inte alltid lätt. Den har sina med och motgångar. Men om man inte bråkar eller tjaffsar så kommer man troligen att tröttna på varandra. Du behöver få ut alladina  känslor i ett förhållande för att se hur din partner fungerar. Om han/hon tar dig på allvar. Jag tycker att NEJ är ett jätte viktigt ord i ett förhållande. Känner du att det inte känns okej för dig så säg nej. Förhoppningsvis så lyssnar din partner på dig och slutar omdelbart. Om inte så ska du nog funderar på om du har valt rätt. Om det är rätt att vara med någon som inte bryr sig om vad du tycker & säger.
Att känna sig älskad är nog det bästa som finns. Alla är vi älskade av någon. Stora som små, små som stora.

Hur jag och Nino träffades.
Jag och Nino träffades genom min vän Nathalie. Första gången jag träffade honom var hemma hos Nathalie för att han var med hennes storebror Tony. Sen nästa gång träffade jag honom hemma hos honom för att hans mamma bjöd dit oss för att äta julskinka. Och jag kommer ihåg att jag tyckte att han var jätte söt och jag vågade inte direkt prata med honom. Sen tredje gången kom jag hem till Nathalie och hon och jag satt ute på hennes ballkong en varm kväll och drack läsk och då senare på kvällen kom Nino och Tony dit. Jag tror inte att jag sa ett knyst på hela kvällen utan jag bara satt där och tittade på honom lite då och då, men inte så att han såg (men det gjorde han tydligen). Sen en vecka efter la jag till honom på playahead och vi började snacka lite smått. Sedan frågade jag om hans msn och vi började prata ännu mer. När det hade gått ca en vecka så frågade nån av oss om vi kunde få varandras nummer. Vi började sms:a varandra och vi skrev till varandra 24/7. Sedan träffades vi fler gånger hemma hos Nathalie och efter kanske 7:e träffen så frågade han mig och jag vågade kyssa honom om han kom upp till Nathalie och jag sa - Ja det gör jag & jag blev jätte varm och det pirrade i hela kroppen. Sen kom han upp och vi kramade om varandra och sen kysste jag honom. Efter det skickade vi sms nonstop och efter kanske några dagar så frågade han mig om jag vill bli tillsammans med honom och det ville jag ju såklart. Sen den 01/10-08 har vi hållt ihop nu. Dagen efter att vi blev tillsammans åkte jag hem till honom och vi låg i hans säng och jag kände mig som världens lyckligaste tjej. Och senare på kvällen när jag åkte hem skickade han en låt till mig som fick mina tårar att rinna.
Den här låten skickade han till mig. <3

Kommentarer
Postat av: madelajn

så gulligt! :)

2009-07-07 @ 01:01:07
URL: http://madelajn.blogg.se/
Postat av: Katja

as bra skrivet!

Du kan ju bli författare om du vill :P

2009-07-07 @ 13:37:15
Postat av: Hanna

Åååh vad bra skrivet! Du skulle vara en perfekt förebild för många unga tjejer gumman.

2009-07-07 @ 22:46:18
Postat av: Anonym

fan vad gullig han verkar :)

2009-07-07 @ 22:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0