drömmar

Alla har vi drömmar. Både små och stora drömmar. Drömmar om vad man vill bli när man blir äldre eller bara en vanlig dröm som driver en framåt. Vad man drömmer om är helt upp till en själv. Drömmar gör så att man lever.. de gör så att man drivs framåt. Vissa drömmer om att få jobba utomlands och bo på lyxhotel och kunna shoppa loss varje dag medan andra bara drömmer om att kunna gå ut skolan med godkända betyg. Ja, drömmarna gör så att man kan sätta upp mål i livet. Jag t.ex. drömmer om att kunna gå ut skolan med bra betyg och ha en möjlighet att kunna välja ett jobb som jag vill jobba med och trivas med. Jag vet att om jag bara kämpar på nu när jag har chansen i skolan, så kommer jag att klara det. En del vet ju inte alls vad det är de vill bli när de blir vuxna, men med en bra utbildningen så har man chansen att prova på en del saker tills man hittar det man verkligen vill göra. Har man en dröm så ska man försöka att kämpa sig till den. Man ska våga satsa även om man kan förlora saker. Försök att följa dina drömmar och inta andras.. För det blir mer spännande att kämpa efter det du vill än det någon annan vill.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! kram på dig.

2009-05-28 @ 07:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0