mitt sminktips



För att framhäva mina ögon.
För att skapa en illusion av större, mer dramatiska ögon, börja med foundation. Se till att hudfärgen runt dina ögon är samma som i övriga ansiktet. Om du applicera eyeliner, mascara och ögonskugga på ögon som inte har blivit rengjorda eller "fixade" med foundation och/eller puder kommer resultatet inte bli så perfekt som du önskar.

Såhär gör jag:
Jag använder mig utan en foundation från Maybelline New York. Den applicerar jag runt ögonen för att få bort mörka ringar som gör ögonen trötta. Sen tar jag en beige kajal från Isadora som jag applicerar som en tunn rand runt ögonen. Med den går jag enda ner till fransrötterna med. Det gör så att mina ögon ser större ut och min mörka ögonfärg blir tydligare. 
Mascara är det vanligaste sättet att framhäva ögonen. Jag använder mig utav en från Loreal som heter Telescopic. Den har en smal borste som gör det lätt att komma åt och få fransarna jämna. Den drar jag ungefär med fem gånger på de övre fransarna och två gånger på de undre. Sen om jag ska ut så piffar jag ju såklart till ögonen med kanske en mörkare sminkning. Som sotade ögon med en blandning av en guldtoning (det visar jag i ett annat inlägg).
Nu vet ni hur jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0