sofia dissar&hissar



Skitsnack. Just precis! Jag är så himla less på skitsnack. Som rykten om att hon/han sa det och blablabla. Det är bara så onödigt. Det uppstår bara onödiga konflikter som man skulle klara sig så bra utan. Tycker du illa om en person, ta tag i det med den. Gå inte till en annan och snacka skit med den om det. Försök att reda ut det istället och lös problemet. Så svårt är det inte.

Mörkfoundation. Som är mörkare än sin egen hudfärg på kroppen. Det är varken snyggt eller speciellt fräscht att gå omkring med ett bajsbrunt ansikte om man ser ut som en snöboll övrigt. Man får en mörk rand runt hakan och det ser bara osmakligt ut. Men, det är min åsikt!

Grupptryck. Jag tycker att det är så tråkigt att många ungdomar inte kan stå för sin egen åsikt. Att de faller för grupptrycket och sugs in i nått de egentligen inte tycker är okej. Jag föll väldigt ofta för grupptryck förut men nu har jag insett att man inte kommer någon vart i livet om man bara ska tycka som alla andra. Att ha en egen åsikt och våga stå upp för sig själv tycker jag är coolt.



Folk som ler. Jämt när jag ser folk som ler så börjar jag också att le. De smittar av sig och det är så himla härligt. När jag går ut på t.ex. stan och ser någon som ler, så har den personen just gjort min dag. Jag har en otroligt stor svaghet för leenden.

Stora koftor och halsdukar. Nu när hösten är här så är det stora koftor och halsdukar som gäller. Det är så himla mysigt att sätta på sig en stor tjock stickad kofta och slänga på sig en halsduk när man ska iväg eller bara vara hemma. Det är otroligt snyggt också om man lyckas matcha rätt. Stort hiss på det!

Ugg's. Yes I totally love them. De är riktigt varma och sköna och mina favorit skor på hösten/vintern. Jag tycker både att dom är snygga och trendiga. Bekväma att gå i och passar oftast till mycket. Själv har jag ett par svarta långa från förra året men i år tänkte jag satsa på ett par bruna och den lite kortare varianten.

Kommentarer
Postat av: anonym

vart köper du dina ugg's ?:)

2009-09-27 @ 21:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0