frågor & svar

Linn:
hur mycke handlar du för i månaden? as bra blogg btw :)<3
Sv: Oj det är olika. Det beror på hur jag känner mig och om jag verkligen behöver nått nytt. Oftast när jag åker iväg och ska shoppa så försvinner pengarna direkt. Alltså hela mitt barnbidrag. Det är en riktigt dålig vana men jag börjar bättra mig och försöker just nu att spara till Thailand resan i november.. Tack så mycket det är alltid kul & höra.


Anonym:
hur många läsare har du daglign?
kan nte du göra videoinlägg?
vad är din naturliga hårfärg?
kan inte du göra ett inlgägg om dina närmsta som du gjorde förrut med pojvän vänner och allt? med bilder också.
och inlägg där du sminkar dig?
älskar din blogg. puss

Sv: Jag har ca 300 läsare dagligen. Det går upp och ner hela tiden. Det där med videoinlägg är nog inte riktigt min grej. Jag vet inte om jag skulle klara av att sitta framför kameran och snacka med mig själv, jag skulle nog känna mig som värsta miffot då men vi får se, kanske längre in i framtiden. Min naturliga hårfärg är blond. Självklart skulle jag kunna göra ett sådant inlägg om mina vänner/pojkvän och ett inlägg om hur jag sminkar mig. Nej vad gulligt. Tack söta du!

I wanna know!:
bh storlek?
Sv: 75-80 B


isabella:
hur lång är du?

Sv: Jag är ca 1,70 kanske. Jag vet faktiskt inte riktigt säkert.


Kajsa:
vem har du känt längst i ditt liv?
hur länge har du vart tsm med Nino?
funkar det bra mellan er?

Sv: Det är Rebecca Axlund. Vi har känt varandra sen vaggan.
Jag och Nino har vart tillsammans i 11 underbara månader.
Ja det gör det. Det går upp och ner hela tiden. Men vi kämpar på och det går bra!


Cecilia:
hur sminkar du dig? jag har fräknar and i hate them :P
kan inte du göra ett inlägg om olika tips? om t.ex. hår,smink och kläder!?:)
vart bor du någonstans? stockholm?

Sv: Det kan jag visa i ett annat inlägg senare. Alla tjejer har olika komplex över sina kroppar. Jag har också fräknar och personligen tycker jag att det är jätte fint. Du måste försöka att tycka om dom för de är en del av dig. Jag har hört talas om att det finns en jätte bra rekomenderad naturell foundation som man kan köpa på apoteket som täcker och är jätte bra. Jag vet dock inte vad den heter men du kan ju gå dit och fråga och om jag får reda på vad den heter så skriver jag det direkt här i bloggen. Vill jätte gärna hjälpa dig tjejen men jag tror att den enda som kan fixa "problemet" är du själv. Det är bara du som kan försöka att tycka om dom för att känna dig bekväm i dig själv. Jag vet att du kan det! Jag gör jätte gärna ett inlägg angående smink, hår och kläder. Jag bor i tungelsta i Stockholm. Lycka till med allting nu.


I want to know to ;):
Varför stavar du ditt namn Sofia
och inte Sophia som ditt namn egentligen stavas?
Sv: Haha jadu.. I skolan och när jag skriver "viktiga" saker så skriver jag alltid mitt namn med PH. Men jag trivs bättre med att stava mitt namn med F. Det känns skönare på nått sätt. Men jag kanske kommer att ändra min åsikt om det en tid längre fram.


carro:
super bra blogg verkligen! första gången jag va inne här så trodde jag du minst va lika gammal som jag för du är grymt mogen! jag är 16år/93a :) tycker de är jätte intressant allt du skriver om så keep going girl! ;D jag undrar vart du brukar köpa dina

Sv: Nej vad gulligt. Det värmer jätte mycket och jag blir jätte glad. Jag brukar köpa mina piercingar i Haninge Centrum inne på en affär som ligger nära den där frissör salongen klipper billigt & fort. Jag har faktiskt ingen aning om vad den heter.

Anonym:
hur gammal e du? hur ofta brukar du vara med din pojkvän?

Sv: Jag är 14 år. Så ofta jag bara kan träffa honom så gör jag det.


Emme:
Om du fick välja en affär att spendera 5000 kronor i, vilken affär hade det då vart?
PS: ÄLSKAR DIN BLOGG!

Sv: Oj.. Jag skulle nog spendera dom inne på Gina Tricot. Älskar deras kläder och det är otroligt billiga. Tack så mycket vännen.


ditt största fan:
Vad vill du göra efter att du har gått ut gymnasiet? :)
Sv: Jag vill plugga vidare på universitetet och försöka utbilda mig till stylist, designer, fotograg eller antingen arkitekt. Det är något jag skulle vilja göra efter gymnasiet.


Johannes:
du ser jävligt fräsch ut för din ålder måste jag säga. Du är liksom 14 år eller hur? du sminkar dig inte alls som alla jävla fjortis som man ser överallt utan du ser så grovt mycket bättre ut för din ålder. Man ser aldrig någon rand på dina foton eller ditt hår ser aldrig överdrivet stort ut. Jag är 17 år, precis som din pojkvän och jag kan förstå att han har fallit för dig. I en killes ögon som mina så är du JÄVLIGT FRÄSCH! Och jag skriver inte det här för att "reta upp" någon utan jag skriver det här för att du ska fortsätta som du gör, men även i ditt skrivande. Jag måste verkligen säga att du är jävligt mogen för din ålder. När man läser dina texter och ser din gramatik så kan man fan tro att det är en 16-18 åring som skriver. Du skriver till och med mycket mycker bättre än många av mina polare. Hur som helst så tycker jag att du ska fortsätta med det du håller på med och hälsa din pojkvän att såna som du INTE VÄXER PÅ TRÄD!

Sv: Oj jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tack så hemskt mycket och jag blir jätte glad. Jag försöker så gott det går och kommer kämpa på. Jag försöker verkligen ta åt mig fastän det är svårt.


Anna:
heeej snuttan! visst är jag bäst? I know that you love meee! haha ;)<3
Sv: NEJ! för jag är bäst Anna. Hur många gånger måste jag säga det att det finns bara en one and only and that's me! And yes, I love you very very much! =)<3

moa:
vad tycker du om det "kända bloggarna"?
- Kissie
- Kenza
- Dessie (Desirée Nilsson)
- Paow (Paulina Danielsson)
- Blondinbella
- Foki
- Gaybloggen (Amir)


Kissie:
Jag tycker att hon har en helt okej blogg, uppdaterar ganska ofta. Men ibland har jag bara lust att be henne kolla bort från spegeln och kolla vad som händer runt omkring henne när hon beter sig som hon gör.
Kenza: Jag älskar hennes blogg. Hon är mogen och otroligt vacker och verkar vara en härlig tjej med humor. Skriver bra men uppdaterar enligt mig för lite. Hon förtjänar verkligen den uppmärsksamhet hon får från media osv.
Dessie: Tyvärr så klarar jag inte va henne. Hon är lite to much för mig. Hennes ständiga inlägg om "I the one and only and you know that you love me" funkar inte längre. Förut gillade jag verkligen hennes blogg men nu är det vara för mycket provocerande och egotrippade inlägg. Inte kul alls att läsa. Självfötroende är bra men tagga ner lite!
Paow: Jättesöt tjej. Förtjänar verkligen den plats hon fått i bloggvärlden nu. Aldrig helt överdriven eller omogen. Tycker att hon gör ett otroligt bra jobb med bloggen so keep going!
Blondinbella: Hon verkar vara ett otroligt duktig tjej. Mycket ambitiös osv. Tyvärr så tycker jag inte om hennes blogg så mycket eftersom att hon skriver FÖR VUXET. Men hon verkar vara en jordnära tjej som vet vart hon har fötterna på jorden.
Foki: Läser inte hennes blogg. Har tittat in någon enstaka gång och jag tycker inte så mycket om hennes blogg men hon verkar duktig.
Gaybloggen: Haha, jag diggar Amir. Skön kille och påminner lite om Grynet.

Charlie West:
What do you enjoy most of all in your life and what do you like to eat? Oh and one thing more, Your blog is fantastic and you have a lot of potenial. It's so funny to read everything. Keep going because you make different.

Sv: Thank you vary much. I'm so glad to hear that. My family, friends and my boyfriend are the most of all I enjoy of in my life. I can't live without them. I eat almost everything. Thank you one more time!


Tessan:
vem är du mest lik i din familj?
vem av dina vänner är du mest lik?
vem är enviasat, klokast, roligast, starkast, sötast, snyggaste klädstil, den som förstår dig mest av dina vänner? puss <3

Envisast: Nathalie Lundqvist
Klokast: Jag själv (a)
Roligast: Mimmi meurk
Starkast: Malin Hansson
Sötast: Cecilia Olsson
Snyggaste klädstil: Clara Digréus/ Sofie Andersson
Förstår mig mest: Alla mina vänner förstår mig bra. Men Nino förstår mig nog mest.


klara:
vem är den snälla av dina vännr? vem den gulliga? :P
kramkram

Sv: Alla är lika snälla och gulliga!

Anonym:
brukar du festa tillsammans med din pojkvän? om inte, varför inte? om, brukar han fråga isåfall eller måste du fårga om du får följa med?
 
Sv: Nej det brukar jag inte. Jag vet faktiskt inte. Det har hänt att han har frågat men då har jag alltid haft annat inplanerat.

emil:
Favorit glass?
Sv: Chokladglass och twister.


Anonym:
fråga till nino: Vad tycker dina polare om Sofia? tycket de att hon är okej eller bara en liten snorunge? (svara gärna!)
Nino svarar:
Jag vet inte direkt va dom tycker om Sofia men jag tror dom tycker om henne, men ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte ett skit i vad andra tycker och tänker om henne, så länge dom håller det för sig själva :) Jag hoppas de duger som svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0