svar på tal..



Postat av: anonym
Röker du? har hört rykten men inte fåttt nåt ärligt svar...
"Låt rykterna gå! Du lär nog få svar på din fråga en vacker dag iallafall" varför inte bara säga ja eller nej?

Sv: För att jag ser ingen anledning till vad du ska med den informationen till? 

Postat av: Carro
Jag undrar lite över p-piller eftersom jag själv hade tänkt att börja med det. Men vad gör man hos ungdomsmotagningen för att dom ska skiva ett recept till en? Måste man skriva i massa papper? eller typ undersökas? kan dom göra de sådär på samma dag? tacksam för ett svar puss! PS: SUPER BLOGG! as roligt att läsa! :)

Sv: Första gången som du ska dit och få recept på p-piller så måste du svara på en massa frågor. Barnmorskan som ska skriva ut dem åt dig kommer att ställa en massa frågor om bl.a. din hälsa (alltså om du har några sjukdomar eller om någon i släkten har några ärftliga sjukdomar etc.) Sen kommer frågor som bl.a. röker du? Dricker du ofta? Hur ofta har du sex? Och varför du vill börja med p-piller? och så fortsätter det så. Du behöver inte undersökas eller någonting första gången men efter att du har ätit p-pillerna i drygt 3 månader så måste du komma tillbaka och berätta hur det har gått och om du känner dig nöjd eller onöjd. Känner du dig onöjd så skriver dom ut nya p-piller åt dig enkelt. Han som jag gick till var jätte trevlig och jag fick endast svara på frågor och sen skrev han ut p-pillerna åt mig, och sedan fick jag hämta ut dom på apoteket när min mens-period började. Vill du att dem ska undersöka dig så kan de göra det. Då får du göra en gynundersökning. Du behöver inte göra det direkt men du kommer ändå att få göra det någon gång i framtiden. Dom jag har nu heter Neovletta och jag känner mig jätte nöjd över dom. Sen finns de en massa andra och han/hon kommer att föreslå en massa olika så du behöver inte känna att du måste ta reda på en massa innan, för dem kommer att informera dig om olika p-piller och om dess biverkningar och effekter (finns t.ex. anti finnar). Hoppas det var svar nog på din fråga. Har du något annat du undrar över så är det bara att fråga. Tack! Vad kul att du gillar min blogg vännen. 

Postat av: anonym
var köpte du halsbanden? vrf brukar du inte svara på kommentarer ;o inte alla iaf..

Sv: Halsbanden köpte jag på Dollar Store när vi skulle åka hem från Norrland. Båda två kostade 50 kronor så vi får se hur länge dom håller osv men jag älskar dom iallafall! Jag har inte känt att jag har haft tid att svara på era kommentarer men nu ska jag börja skärpa mig och börja svara på alla era frågor.


Kommentarer
Postat av: michelle

din navelpiercing på bilden? isf, gjorde det ont att ta hål? :)

2010-04-09 @ 16:24:42
URL: http://michellehh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0