viktigt!



Jag känner att jag börjar mognas. Bli större i både tänkandet och sättet.
Att jag börjar bli ädlre och få nyare & bättre perspektiv på livet. Jag börjar se saker som jag inte såg förut. Jag ser saker som andra inte ser. Jag har hittat mig själv. Den personen jag vill vara. Och jag trivs!

Men bara för att jag tycker om mig själv och för att jag gillar mina bra egenskaper, varför måste jag då kallas egoistisk eller bitch? Det är inte egoistiskt att tycka om sig själv och sina bra sidor. Man kan inte tycka om andra om man inte ger sig själv en chans att tycka om sig själv.

Jag har aldrig sagt att jag är bäst, men jag räcker till. Jag duger som person och det räcker gott och lagom för mig. Jag behöver inte vara vackrast, snyggast, populärast och smartast för att känna mig speciell och omtyckt. För mig räcker det att bara vara jag. Och jag är otroligt glad över att mina vänner älskar mig för det!

- Om du vill att andra ska tycka om dig för den du är så låtsas aldrig att vara någon annan. Visa vem du är från första bästa stund. Antingen så tycker dom om dig eller så gör dem de inte, men då vet du också om det är värt det eller inte. Tycker dem inte om dig för den du är så lägg inte ner mer engeri på det. Gå vidare och lägg bättre energi på dina vänner som faktiskt valt att stanna hos dig eftersom att dem ser dina goda sidor och som en god vän för dem.

Man kan aldrig vara perfekt för någon. Vad som är rätt för andra kan också vara fel för någon annan. Så försök aldrig vara perfekt. När man kommer som längst i livet är när man är sig själv. Mår man bra, går man framåt. Och det är så livet ska vara. Sakta men säkert gå framåt. Att tro på sig själv är en god och stark egenskap! Våga visa den sidan för många gillar det. En glad person som är framåtriktad och har fötterna på jorden tycker alla om. Våga visa andra vem du är och vart du står!


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla bra skrivet!! håller med till 110%!

2010-04-15 @ 15:22:07
Postat av: Jennifer.J

Deeeep baby <3

2010-04-15 @ 15:53:44
Postat av: jennie

fyfan va bra skrivet! galet sant! <3

2010-04-15 @ 16:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0