dag 4 - platser jag har besökt

Jag har nästan vart över allt på jorden. Men dessa platser är de som jag kommer ihåg mest och kan berätta något minne ifrån.  

Rhodos. När jag var ca 12 år besökte jag och mina föräldrar Grekland. Vi var där i ungefär 1 vecka och jag kommer ihåg att det var helt underbart. Vi åkte ut med en båt och snorklade ifrån den. Vi åkte också ut med en turist båt som jag fick köra. Jag kommer ihåg att jag var jätte nervös och höll nästan på att göra i brallan ett tag. Men det var en sådan resa som jag aldrig någonsin kommer att glömma.





Kreta. Dit åkte hela familjen när jag var runt 10-11 år. Vi spenderade 2 veckor där nere har jag för mig. Jag kommer ihåg när vi bilade upp i bergen för att komma till ett helt otroligt bad ställe. Det var vatten flera mil bort och långgrunt. De hade byggt resurangerna i vattnet, så man satt och åt med vattnet under sina fötter. Vi var också på ett jätte stort vatten-land som vi åkte ett litet tåg till. Det var en riktig mysig resa.




Nerja. Jag åkte dit med min vän Malin och mina föräldrar. Det var den första resan jag gjorde tillsammans med en vän. Vi var där i 1 vecka och hade det helt underbart. Vi var nog runt 13-14 år då. Där bodde vi i en jätte fet lägenhet högt uppe i bergen. Vi hade får som gick utanför terassen. Vi var ute vartenda kväll och gick runt på stan och hängde på beachen varje dag. Vi var också på ett jätte stort vatten-land. Kärt minne!






Finland. Det är också en sådan resa som jag väldigt mycket kommer ihåg. Dit kryssade jag med Malin och mina föräldrar. Vi var där förra sommaren och kryssade i två dagar. Kommer ihåg när vi satt i baren och lyssnade på trubaduren Fredrik Svanlund (som var med i idol) och blev helt kära. Stalkade honom under nästan hela resan, haha vilka tjejer! Vi gick av i Helsingfors och shoppade också, himla mysig stad.






Thailand. Jag besökte Thailand 2009 och var där med mina fina föräldrar. Det är nog den bästa resan som jag någonsin har gjort i hela mitt liv. Vi red på elefanter, shoppade, badade i kristallklart vatten, åt god mat, snorklade på djupt vatten och såg clown fiskar, jag gjorde min första tattoo, träffade underbart folk och stekte hela dagarna på de fantastiska stränderna. Dit ska jag åka igen, och det är snart! Thailand är nog den platsen jag skulle kunna rekomendera alla att besöka minst en gång i sitt liv.






Fuengirola. Dit åkte jag med min familj och min bästa vän Nathalie. Vi bodde i min pappas chefs lägenhet som han hyrde ut till oss i två veckor. Vi hade en stor pool utanför balkongen och man såg hela staden plus stranden utanför. Vi hade det underbart där. Vi åt på mysiga resturanger och moffade världens godaste bana splits. Vi shoppade en del, badade och solade vartenda dag och fick mycket färg. Vi åkte också fallskärm efter en båt 100 meter upp i luften. Det var helt galet, jag var så jävla rädd! Men detta är nog en utav de bästa resorna jag någonsin gjort. Dels för att min bästa vän var med.






Kommentarer
Postat av: jenny

Thailand är verkligen grymt !

2010-12-06 @ 16:10:28
URL: http://jennywiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0