dag 5 - vad är kärlek

Kärlek kan va så himla olika för alla.
Men för mig byggs kärlek på en bra relation.
Kärlek är när man mår bra i en persons sällskap, man känner sig trygg och uppskattad. Man blir visad hänsyn och respekt och man kan vara den man är. Kärlek mellan två personer är nog den finaste och varsamaste kärleken som finns, enligt mig. Det är den som gör så att det pirrar lite extra i magen när man ser personen och som får en att må bra.

Det finns så många olika sorters kärlek.
Det kan va till en vän, sina föräldrar, ett husdjur eller bara något man älskar att göra. Kärlek är något man ska vara riktigt försiktig och uppmärksammad med. Kärlek kan lätt göra så att man tappar kontrollen, och ibland till något väldigt dåligt. Därför ska man vara försiktig med vad man gör och utsätter sig för. Jag har upplevt riktigt kärlek mellan två personer och det är underbart, men den kan vara hjärtkrossande också. Men man ska inte vara rädd för att chansa, att vara kär är nog den härligaste känslan i världen.

Att veta att det finns en person som älskar en och som valt just dig är nog en obeskrivlig känsla. När man får den känslan så existerar ingenting annat än ni två, man är helt plötsligt två mot världen. Förut när jag hade ett förhållande så var det just han som betydde mest, han kom först oavsett. Nu förstår jag att kärleken man har till sin familj och sina vänner är mer värdefull, för dessa personer är några som du kommer att ha runt omkring dig under hela ditt liv, och dessa är de som bryr sig om dig mer än någon annan kille.

Den kärlek som man mest ska vara rädd om och ta väl hand om är den som finns för din familj & vänner.
Den kärleken är villkorslös i mina ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0