my make up

Jag har lovat er ett antal gånger nu att jag ska visa er vad jag använder mig utav för smink och hur jag gör och vad mitt bästa sminktips är. Har aldrig haft ork eller haft tid att visa men nu har jag både tid och ork. Så tänkte visa er steg för steg hur jag gör och sen berätta vad mitt bästa sminktips är.





Steg 1. Först använder jag mig utav en cocealer från Make Up Store. Den applicerar jag under ögonen där ibland mörka ringar kan uppstå. Jag applicerar cocealern med en tunn pensel för att få ett tunnt lager så att det inte ser så "klumpigt" ut.

Steg 2. DreamMatte Mousse foundation använder jag ibland på blämmor och när jag har mina "dåliga dagar", alltså så brukar denna produkt variera. Den "duttar" jag med i rätt mängd lager och sedan drar jag ut den med en mjuk svamp så att det blir jämt och slätt för att det inte ska uppstå ränder och mörka klumpar.
Tips: Tvätta av svampen efter varje gång du använt den.

Steg 3. True match minerals puder från märket Loréal Paris använder jag för det mesta alltid. Den innehåller 95% mineraler och är dessutom oparfymerad och fri från olja. Med den får jag en jämn och brun färg i ansiktet och slipper den "oranga" färgen som man ofta brukar få från puder. Den funkar också lika bra som en vanlig foundation, så satsa på den här istället.

Steg 4. Först böjer jag mina ögonfransar. Sen applicerar jag en svart kajal också från märket Loréal längst fransrötterna där ovanför ögat. Tar aldrig nedanför ögot då det oftast ser så mörkt ut och ögat får ingen rättvisa för att det ser så litet ut med den mörka svarta färgen, så satsa på en ljus kajal där nedan. Hänger ni med? Hojta till isåfall om ni inte förstår vad jag menar.

Steg 5. Sen använder jag två olika mascaror också från märket Loréal. Först använder jag Telescopic mascaran, dels för att borsten är smalare än den andra och för att den jämnar ut fransarna bättre. Sen tar jag Extra - Volume Collagene som ger mina ögonfransar en större volym och mer stabilitet.

Steg 6. När för det mesta utav sminket ligger på sin plats tar jag ett ljusrosa rouge från ett av H&M's produkter och lägger som ett tunnt täcke över kindbenen med hjälp av en borste. Ta dock inte för mycket och blås på borsten innan du lägger rouget på kindbenen, annars kan det lätt bli för mörkt och sen ganska konstigt ut. Du vill inte se sjuk ut, utan bara livfylld.

Steg 7. Ofta men inte allt för ofta använder jag de här två ljusa läppstiften. Jag är inte så mycket för läppstift men de här är ganska fina och ger en naturlig färg på läpparna. Alla vill väl att läpparna ska skrika KYSS MIG när man är med pojkvännen.

Nu till mitt bästa sminktips!
Jag tycker att concealern från Make Up Store is the shit! Jag har den med mig överallt. Såfort jag känner att en finne eller mörka ringar börjar dyka upp under ögonen tar jag direkt fram den och applicerar den på de ställen där det behövs. Den täcker otroligt bra och sitter dessutom kvar ovanligt länge. Så är det något av dessa olika smink prudukter ni borde testa så tycker jag att ni borde invistera concealern från Make Up Store!


Kommentarer
Postat av: amanda

vad kul att äntligen få veta va du använder för smink! Du ser ju alltid så himla söt ut :)

2010-02-14 @ 23:21:59
Postat av: Anonym

Jag ser att du tar concealer på läpparna - får dig att se ut som en riktig fjortis. Du borde bara använda 1 mascara! Blandar man kan man få riktiga problem med infektioner osv, sen bör du ha mera rouge så du får fina skuggor och djup i ansiktet, då ser man livfull ut! Inte om man har en och samma färg i hela nyllet så man ser ut som en plastdocka. + Fyll i ögonbrynen gumman, det gör hela locken. Lycka till!

2010-02-16 @ 14:42:49
URL: http://emojosse.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur mycket kostar concealern ? :)

2010-02-16 @ 16:37:10
URL: http://mkatja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0