i don't give a fuck

Något jag fått lära mig här i livet är att inte ta någon annans skit.
Att våga stå upp för dig själv och våga säga ifrån när det inte känns okej för en själv! Att våga säga nej när man inte vill - är ballt tycker jag. Jag fastnar för starka människor. Människor som vågar visa vilka dem är, vad dem står för och vart dem har fötterna på jorden.

Jag har otroligt starka vänner. Starka vänner som skulle kunna stå upp för andra, som skulle kunna stå upp för mig såsom jag skulle kunna gör för dem. Styrka kan vara så mycket. Det finns både fysisk och psykisk styrka. Men styrka för mig är att våga vara sig själv och våga stå för sina egna åsikter.

Att vara stark innebär också att man är beredd och ge, ge av sig själv.
Att kunna ge men ändå fortsätta vidare som stark. Att finna sin inre styrka, innebär att hitta sig själv. Att hitta andra innebär inte alltid att hitta sig själv. Många säger att - När man finner kärleken "lyckan i livet" så finner man även sig själv. Det finns garanti på att det är så för alla.

Så innan - testa nya möjligheter, sätt dig själv på prövning, se hur långt du kan gå. På så sätt får du en ny syn "inblick" av dig själv. Det är mitt tips på att försöka nå in till sig själv. Vet man vem man är och vad man vill kan man komma hur långt som helst här i livet. Du måste bara tro att du kan och att ingenting är omöjligt sålänge viljan finns där.


Kommentarer
Postat av: Sofie

du är otroligt stark hjärtat, kom ihåg det!

2010-09-15 @ 08:01:03
URL: http://belief.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0