svar på tal..



Anonym om halloween tema:
är du kompis med felicia och josephine igen ?
ni var väl skit tajta förut eller ? va hände ?
Sv: Ja vi är kompisar igen eftersom att vi går i samma klass. Det fanns en period då vi var ovänner och jävligt otrevliga mot varandra. Lärarna kunde inte placera oss i samma grupper för då skulle vi bara börja bråka. Vi tålde varandra helt enkelt inte. Eller det var nog mest jag och Felicia som inte gjorde det. Josephine och jag var bästavänner sen en lång tid tillbaka och jag har nog aldrig direkt haft något emot henne men det var hennes sätt att ta parti som störde mig. Så vi blev som två olika "gäng" i klassen. Vi bytte omogna blickar med varandra, gick in i varandra med flit, sa och skrek saker (ett fjortis beteende enligt mig). Tror nog att vi gjorde det mest för att vi var för osäkra och rädda för att kunna ta tag i det. Vilket hade vart mognare än det vi gjorde istället.
Innan vi började bråka så var vi otroligt tajta. Vi gjorde nästan allting tillsammans och helgerna spenderade vi alltid med varandra. Ingen kunde sära på alla oss. Vi hade alltid samma åsikter om allt och alla. Men jag tror att jag tröttnade tillslut. Vilket tråkigt nog faktiskt händer ibland. 
Bråket pågick en så pass lång tid så att jag knappt vet hur det började. Det som jag tror startade bråket var all bullshit. Man sa en sak och i ena sekunden så visste alla om det, det blev en massa rykten som gick runt. Man kryddade på lögnen lite extra så att den blev ännu värre och så var det igång. Jag vet att det låter hur löjligt som helst men det är såhär vi tjejer gör. Vi gör inte som killar, tar fram knytnäven och sen är det klart. Utan vi öppnar istället våra osäkra och stora käftar och börjar sprida skitsnacket runt. Tråkigt nog så vet alla att det har en effekt och det är de som är belöningen. Blir den ena ledsen är sårad så har man lyckats. Men jag har kommit ifrån de där fjortis fasonerna. Jag har blivit en mycket bättre människa genom att jag nu idag faktiskt kan ta tag i saker. Och de är det bara jag som vinner på. Nu vet du, hoppas att du är nöjd över ditt svar och är det något annat du undrar över så fråga på i detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0